Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Zmiany w ZUS-ie

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
ZUS na wniosek przedsiębiorców wydaje pisemne interpretacje przepisów dotyczących podlegania ubezpieczeniom społecznym oraz opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i Fundusz Emerytur Pomostowych. Od nowego roku 2011 zmieniły się zasady dotyczące obsługi składanych przez klientów wniosków.

Od 1 stycznia 2011 roku pisemne interpretacje są wydawane wyłącznie przez dwa Oddziały ZUS

w Polsce: w Lublinie i w Gdańsku. Oddziałem wyznaczonym do wydawania pisemnych interpretacji w sprawach wnioskodawców z zakresu terytorialnego legnickiego Oddziału ZUS jest Oddział ZUS w Lublinie i to tam przedsiębiorcy powinni kierować wnioski.

Jeśli wniosek zostanie jednak złożony w jednej z placówek terenowych legnickiego Oddziału, tj.

w Bolesławcu, Głogowie, Górze, Jaworze, Lubinie, Lwówku Śląskim, Polkowicach, Złotoryi czy

w samej Legnicy, pracownicy Zakładu przekażą wniosek do właściwego Oddziału ZUS w Polsce, tj. do Lublina.

Składając wniosek klienci mogą skorzystać z dostępnego na stronie www.zus.pl wzoru. Tam też znajdą szczegółowe informacje dotyczące procedury składania wniosków o wydanie pisemnych interpretacji (podstawa prawna: ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z 2 lipca 2004 r.,

Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095, z późn. zm.) Wniosek musi zawierać:

1. firmę przedsiębiorcy,

2. oznaczenie siedziby i adresu albo miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy,

3. numer identyfikacji podatkowej NIP oraz numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo w Ewidencji Działalności Gospodarczej,

4. adres do korespondencji w przypadku, gdy jest on inny niż adres siedziby albo adres zamieszkania przedsiębiorcy,

5. jeśli przedsiębiorca działa przez pełnomocnika – wskazanie danych osobowych oraz adresu ustanowionego pełnomocnika,

6. przedstawienie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego oraz własnego stanowiska

w sprawie.

Opłatę za wniosek w wysokości 40 zł należy wnieść w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, na rachunek bankowy Oddziału ZUS w Lublinie (Bank Handlowy w Warszawie S.A. I O/Warszawa, numer rachunku 10103010160000000026006023).

Dane kontaktowe Oddziału ZUS w Lublinie: ul. T. Zana 36-38c, 20-601 Lublin; kontakt tel. – centrala: (81) 535-77-77.

Uwaga!

Wnioski złożone przed 1 stycznia 2011 roku podlegają załatwieniu na dotychczasowych zasadach, tj. przez Oddział ZUS w Legnicy.


ZUS



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 1 czerwca 2024
Imieniny
Gracji, Jakuba, Konrada

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl