Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Mosty – od drewna do stali.

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Przez wieki bliskość rzek była podstawowym kryterium wyboru lokalizacji dla nowych osad. Z czasem wraz z powstawaniem miast i rozwojem szlaków komunikacyjnych między nimi zaszła konieczność wymyślenia sposobu na stałą przeprawę przez rzekę - tak oto powstawały mosty.

Nowoczesne budownictwo opiera się obecnie na konstrukcjach stalowych, Stalowe szkielety posiadają m.in. mosty, wiadukty, wieżowce, stadiony, a także centra handlowe i obiekty magazynowe oraz produkcyjne. Adresy i dane kontaktowe najlepszych firm zajmujących się produkcją i montażem konstrukcji stalowych na Mazowszu  można znaleźć wpisując konstrukcje stalowe mazowieckie do wyszukiwarki internetowej. Ze względu na duże zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania w ostatnim czasie powstało wiele nowych firm wykonujących takie usługi. Podstawą dobrego działania każdej firmy, niezależnie od branży, jest sprawna księgowość wsparta odpowiednim oprogramowaniem komputerowym. Specjalistą w tej dziedzinie jest raks.

Most jest budowlą architektoniczno – inżynieryjną mający połączyć dwa brzegi rzeki (kanału), doliny lub jest przerzucony nad jakimś terenem w celu ułatwienia komunikacji. Składa się z pomostu i podtrzymujących go podpór. Konstrukcje umożliwiające pokonanie przeszkody budowano od zawsze, bo miały one ludziom ułatwiać życie. Każdy most jest inny. Mamy mosty drogowe, kolejowe, drogowo – kolejowe, kanałowe i kładki dla pieszych. Z względu na różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych wyróżnia się mosty stałe (belkowe, łukowe, wiszące) i mosty ruchome (klapowe, obrotowe, podnoszone).  

Ludy pierwotne ograniczały budowę mostów do jednej lub kilku powiązanych ze sobą kłód drewnianych lub mostów wiszących z lian. W starożytności ogromnym osiągnięciem było zbudowanie w V w. p.n.e. przez wojska Dariusza I Wielkiego mostu pontonowego przez Bosfor. W okresie Cesarstwa Rzymskiego nastąpił znaczny rozwój budowy tych konstrukcji. Przykładem jest Most Trajana na Dunaju. Z tamtego okresu wiele kamiennych mostów łukowych przetrwało do dziś. W Średniowieczu zaniechano ich budowy – wyjątek stanowi Most Karola w Pradze i dopiero na  XVIII wiek datuje się szybki rozwój tej dziedziny.

W 1779 roku w Coalbrookdale nad rzeką Severn w Anglii postawiono pierwszy na świecie most, w którym użyto innych niż drewno i kamień materiałów. Miał rozpiętość trzydziestu przęseł i powstał z elementów żeliwnych. Po II Wojnie Światowej, jako materiał konstrukcyjny mostów zdobył popularność beton sprężony. Umożliwiło on budowanie mostów o znacznie większej rozpiętości przęseł.

 


MR



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 1 czerwca 2024
Imieniny
Gracji, Jakuba, Konrada

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl